Jag <3 Solen

Jag fullkomligt älskar att ligga i solen med en bra bok och lite musik i öronen så blir det genast en underbar dag. Tyvärr kan även jag få för mycket av solen men, jag märker det inte förrän kvällen är kommen och huden känns varm och öm. Det värsta är nog inte att jag älskar att ligga i solen hela dagarna utan att jag är väldigt dålig på att smörja in mig. Trots alla varningar om hur farlig solen är så stänger jag det örat till.
Även när jag är utomlands är jag dålig på det. Jag smörjer in mig men med låg solskyddsfaktor. Så att skinnet stramar och är ömt nu ikväll det är ju mitt egna fel som att jag inte smörjt in mig.

När jag ligger på gräset eller i sanden så finns det ju inget bättre än att fördjupa sig i en bra bok. På vintern har jag inte alls det tålamodet att ta en bok och sätta mig i soffan och läsa. Det är något med sommaren och kunna sitta ut fördjupa sig i en bra bok och bara njuta. Just nu håller jag på att läsa Elsas Värld. Som sagt har jag väldigt svårt att läsa en bok på vinterhalvåret så därför har det tagit tid mellan den första boken och denna. Jag hoppas jag hinner läsa den siste med denna sommaren.


Kommentarer
Postat av: Leona

Vad tycker du om Sofi Farhmans böcker? Jag har köpt alla tre så ska försöka läsa de nu under sommaren.

Har läst vissa recensioner som inte är så bra.

2012-05-30 @ 09:22:47
URL: http://leeona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0