En i mängden

I lördags gick Göteborgsvarvet 2012 av stapeln och min älskade sambo deltog tillsammans med hans far och bror. Säger bara WOW... vilken upplevelse det var.

Mycket människor både som åskådare och springandes. Det var en riktigt folkfest med musik, mat och jag tror även att en del nya bekantskaper skapades. Vädret var till en början lite osäkert men, fram mot eftermiddag tittade solen fram och det blev riktigt skönt väder.

 

Det var över 60.000 som sprang och det var 24 olika grupper som startade. M var i startgrupp 18 och började springa ganska sent på eftermiddag 15:33 skulle hans grupp starta. Medans de sprang så stod jag och svärmor och kollade på alla flitiga löpare som kom i alla möjliga utstyrslar och bar på olika matriella ting. Önskar jag hade hunnit ta några bilder på de olika utstyrslarna men inte så enkelt när de plötsligt dyker upp och sen ser man bara deras ryggtavlor.

 

M och hans bror fick en väldigt bra tid för att vara första gången. M kom i mål på 2:22 och då hade han inte tränat så mycket de senaste månaderna men jag är väldigt stolt över hans resultat och att han orkade fullfölja loppet utan att avbryta eller ramla ihop.

Kan erkänna att jag själv hade velat springa ett så stort och långt lopp men är lite krångligt så får börja med de små loppen som vårruset mm. Så ett mål till nästa år är att delta i vinst ett lopp på 1 mil. Så det är bara att börja träna och hoppas på att inget oväntat dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0