Minnesvärda smaker

Ibland när jag sitter och dagdrömmer eller bara tänker på hur det var när man var yngre dyker många olika och härliga minnen upp. Det kan vara allt ifrån ett material till en doft. Att det finns så många olika saker som får en att minnas och förknippa saker till något annat är både roligt och spännande.

För några veckor sedan blev jag påmind av både en doft och smak. Ni vet den där doften när man kommer hem till farmor/mormor och det luktar nybakat. Min mormor hade oftast bakat kanelbullar när vi kom på besök. Var det grått och trist ute hade man även tur att få varm choklad. Förutom kanelbullarna som alltid gick hem så kände man doften av kolakakor. De där små spröda och godis smakande små kakorna som man aldrig få nog av. Trodde då det var kakor som bara mormor/farmor gjorde men bestämde mig för att göra dem själv och så goda de är. Hade nästan glömt hur smaskiga dessa små och enkla kakor är. Dock så smakade de inte som de mormor gjorde men man måste börja från grunden och sen arbeta sig uppåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0