En vår med roliga upptåg

Så dålig jag har blivit på att blogga. För ett år sedan skrev jag mer än ett inlägg om dagen och nu ett inlägg i månaden typ. Helt sjukt egentligen jag som älskar att skriva ner mina tankar och påhitt så ni kan läsa vad jag har för mig om dagarna.

Under den senaste veckorna har det hänt en hel del faktiskt. Jag känner redan att detta kommer att bli ett riktigt toppen år. Bara denna våren finns det mycket kul att se fram emot ända fram till sommaren. Så kommer bli en helt otrolig vår med många nya utmaningar blandat med lite kärlek och mys med mina 3 underbara syskonbarn.
Vi ska även försöka ta tag i renovering av hallen. Det bästa är att jag tror vi båda är överens på hur vi vill ha det i hallen och som att jag och M är ett sånt bra team kan det inte bli annat än bra.

Nu i februari firar jag och M 1 år tillsammans eller vi började träffas redan i januari men blev inget par förrän den 14 februari - Alla hjärtans dag. Ganska givet att vi valde den dagen men det blev bara så. Med tanken på att vi bara har varit tillsammans i 1 år har vi ändå hunnit med en hel del.
Vi har hunnit:
  • Flytta från min lilla etta till vår två
  • Varit en vecka på den otroligt fina ön Korfu där vi bara njöt
  • Varit med om en handledsfraktur
  • Hejat fram M´s kusin i danstävling (tyvärr kom hon bara 4 men i mina ögon var hon vinnaren)
  • Skapat ett varmt och mysigt hem (finns en del kvar men det är ett hem)

Funderar på vad vi ska hinna med och få uppleva tillsammans detta året. Som sagt så finns det redan dagar i kalendern som är bokade denna våren och även 1 vecka i sommar. Som sagt det kommer bli ett otroligt år tillsammans med familjen, sambo och alla mina underbara vänner.

 

Har dåligt samvete över det jag nu ska skriva. Min träning har verkligen rasat helt. Hela hösten har jag varit sjuk till och från. Så fort jag satt min fot på gymmet har jag blivit dålig och nu när jag mår bra så har jag svårt att ta mig till gymmet som att jag arbetar bara kvälls tid. Har kollat upp att jag kan träna 2 dagar i veckan men det tycker jag är lite för lite. Som tur är har jag träning med Boll & lek varje lördag förmiddag så dä får jag även lite träning. Springa efter massa busiga barn tar på krafterna vill jag lova.

Har mitt mål som jag ska uppnå innan sommaren eller det är med ett delmål men det peppar mig att kämpa vidare efter mina delmål är nådda.

 

Nu ska denna donnan göra sig klar för ett besök på vårdcentralen innan hon ska ge järnet på jobbet.

Trivs otroligt bra med min tillvaro just nu och skulle inte vilja byta den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0