Litet och mysigt

Att bo två stycken i en liten lägenhet på 30 kvm2
har både sina för- och nackdelar!

Jag och M har knappt varit ifrån varandra sen första dagen vi träffades. Dagarna innan han åkte upp till Åre så sov han hemma hos mig och veckan hemma i lägenheten var väldigt ensam. Sedan dess har vi bara sovit ifrån varandra en natt. Jag känner en sådan trygghet att få somna på hans axel på kvällarna och få vakna upp jämte honom varje morgon.
Så ja man kan säga att vi bor tillsammans med inte offciellt. Jag trivs med att ha honom här fast det är trångt och att det ligger saker precis överallt. Jag längtar till vi har hittat en större lägenhet som vi båda vill ha och kommer trivas i. Fast just nu har vi det bra i "vår" lilla etta. Hyran och alla andra fasta kostnader har minskat och äntligen har jag fått tummarna loss att börja fixa med köket.

Köket har gått från den riktiga blåa färgen till ljus grått med mörk gråa luckor. Det kommer bli riktigt fint där inne när allt är helt klart. Än så länge är det lite kvar att måla och sen ska det in en ny spis och schabloner som ska upp på väggen. Köket kommer helt klart blir fräschar och kännas lite större.

Förutom köket kommer det nog inte bli så mycket mer förändringar i lägneheten innan jag säljer den. Ska dock se om jag kan hitta på en lösning i hallen. Där är lite tapet som har försvunnit precis vid ytterdörren och sen är det bara sånt smått och lite annat som ska fixas.

Nu ska jag återvända till mina studier en liten stund innan jag får ta tag i badrummet eller gör jag tvärtom? Hmm det får jag fundera på.
Caoi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0