seperationsångest

Varför är det så svårt att släppa taget om vissa saker som man har?
Det kan vara allt från en liten minnessak från en semesterresa som du gjorde när du var yngre eller kanske din allra första möbel som du själv köpte.

Efter många om och men har jag nu lagt ut min söta och lilla lägenhet till försäljning. Det tog verkligen emot att lägga ut den till försäljning men jag undrar lite hur det kommer kännas när jag har packat ner allt och tömt lägenheten. Jag har tillbringat snart 3 härliga år i den och har många fina minnen från dessa åren.
Allt ifrån lugna och mysiga hemma kvällar till galna kareoke kvällar med min vän Susse. Ja, det har hänt många roliga saker här och även en del tråkiga.

Vi har alla haft vår första bostad - hyres eller bostad. Denna lägenheten är min första lägenhet där jag har mitt namn på dörren. En del har lätt att skiljas från saker och ting men, usch jag har svårt för det. Vet inte varför det är så svårt att seperera från något. Har velat flytta länge men det har ju inte gått så långt att jag har lagt ut den till försäljning. Fast nu var det dags. Vi bor 2 stycken och behöver något större. Även om jag hade bott här ensam så hade jag behövt något större. Den är som sagt liten och trång för alla min saker.
Den kommer glädja någon som flyttar hemifrån för första gången. De kommer förhoppningsvis trivas lika bra som jag har gjort men, nu är det dags för ett nytt kapitel i livet och det ska jag tillbringa med min underbara sambo.

En bostad som är vår, som vi har möblerat och inrett tillsammans.
Där båda får bestämma lika mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0