Njuter av värmen och sommaren

Jag har sagt det innan och jag säger det igen:  -Jag fullständigt älskar detta vädret.
Solen, värmen och alla underbara människor som har kommit ut från sina gömmor. På vinterhalvåret är det precis som alla går i ide men, när sommaren börjar komma vaknar alla till liv.

Visst, är det underbart att varma och ljumna sommarkvällar sitta på en altan eller balkong hos någon och bara njuta. Kanske äter man en god sallad, frukt, glass eller varför inte grillat. (Kanske inte riktigt i den ordningen men, jag tror ni förstår min tanke.)
Sommaren erbjuder inte bara goda mat och trevligt sällskap utan även god drinkar. Denna sommaren har jag fått smak på ett gott rosévin, min nya favorit Lord Zinclair. Riktigt gott rosévin och det var väldigt lätt drucket. Tror det kommer vara en av favoriterna i sommar. Sen har vi även de traditionella Mojito och strawberry dauquri. Mums så gott och det riktigt vattnas i munnen av bara tanken på de läskande drinkarna.

Idag blev det årets första trip till stranden och även årets första dopp i havet. Det var en aning kallt men efter ett tag så blev det ganska så skönt faktiskt. Vi hade packat ner vattenmelon och jordgubbar och självklart vatten. Var riktigt mysigt att sitt där i den varma sanden tillsammans och äta av den goda frukten. Solen brände på bra och man känner sig lite mör i kroppen nu ikväll.
Dagen avslutades hemma hos mina föräldrar med god mat och lite kalas för lilla Skrållan som blev 3 idag.

Nu tänkte jag avsluta här och mysa med min sambo till någon bra film.

Njut av livet och allt bra som det ger <3 Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0