Praktikplats

Jag trivs verkligen super bra på min praktik. Känner mig inte alls som någon praktikant utan får vara med precis som jag arbetade här. Jag börjar få en viss förståelse vad som menas med stress och fullt upp. Dagarna här gå riktigt fort och jag har att göra hela tiden.
Allting är inte så enkelt men jag tar ett steg i taget och frågar så mycket jag kan för att lära mig och komma in i hur allt fungerar här.

Än så länge har jag lärt mig en hel del i Excel som jag bara har kunnat lite grunder i innan. Nu sitter jag och jobbar enbart i Excel. Jag får prova mig fram och hoppas på ett bra resultat.

Det är det jag vill syssla med bland annat. Här får jag verkligen den erfarenheten och kunskap som jag behöver för att fortsätta mot mitt mål som hela tiden ändras fast i rätt riktning. Det är bra att ha del mål och att hela tiden vilja uppnå något nytt.

Jag känner att jag verkligen har fått en lyxig praktikplats. Har ett eget rum, eget skrivbord och ett fönster som jag kan titta ut från. Nu tittar jag tyvärr bara ut på den blåsande träden. Lite trist att det ska blåsa.
Men det jag vill ha sagt är att jag är en praktikant med ett eget kontor. Hur häftigt är inte det? Kanske därför det känns som jag är mer som en anställd än som en praktikant. Nej, nu ska jag återgå till mitt "lilla" projekt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0