Många bollar...

Vaknade upp imorse med att det var grått och trist ute. Vart tog solen vägen? Ryktet säger att solen ska visa sig igen till helgen. Håller tummarna på det. Vill ju njuta av solen som mycket som möjligt.
Det är så fint ute nu när allt börjar bli grönt. Lite tråkigt att man ska reagera på att våren är på väg och på allt som slutar ut. Trött på att min näsa rinner hela tiden och ögon som svider. Fast självklart är det värt en rinnande näsa och svidande ögon för att slippa denna långa och kalla vintern.

Hann inte blogg igår. Försökte ha många bollar i luften men, har säkert glömt bort något som jag skulle ha gjort igår. Hoppas bara inte det var något viktigt. Ska försöka hinna med att plugga till en tenta som jag har missat och sen måste jag lära mig lite om Söderåsen om jag nu ska guida där. Samtidigt som allt detta har jag mitt "lilla" projekt på praktiken. Jag gillar att ha mycket att göra. Trivs riktigt bra med livet nu.

Igår började jag på min 2 veckors diet. Hur jag ska klara mig på bara ett riktigt mål om dagen ska bli spännande. Som tur är ska jag dricka mina diet shakar. Som nu inte smakar så hemskt som de gjorde innan. Tror man vänjer sig vid både smak och konsistensen.
Det blev en promenad igår som jag kompinerade med löpning. Får så himla ont i mina benhinnor när jag går eller springer men det blir inte bättre av att vila snarare sämre. Tror faktiskt att jag belastar benen alldeles för mycket och sätter ner fötterna fel när jag springer eller går. Jag hoppas verkligen att det försvinner snart för det gör J*kligt ont.
Imorn ska jag köra magstark och på torsdag blir det indoorwalking. Ska ge järnet. Måste ju bränna fett med kan inte bara gå på diet.

Annars så händer det väll inte så mycket. Har ju som sagt många bollar i luften och hoppas på ett och annat. Samtidigt har jag lärt mig den hårda vägen att man ska inte hoppas på för mycket. Man blir så besviken om det inte blir som man hoppas.

Nu ska jag fortsätta med min en aning krångliga men roliga uppgift. Så mycket jag har lärt mig på bara en vecka.

Vi hörs senare under denna gråa tisdag // kärlek Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0