Pålägg men inte på smörgåsen

Ekonomi - Att hushålla med resurser.

Undra om de vet hur svårt det är att hushålla med sina resurser? Varför kan man inte bara leva på luft och kärlek?
Är verkligen pengar allt? Egentligen är det bara en papperslapp med ett värde i.

Marknadsföring, budget, resultat budget, affärsidé, prissättning & moms tar det aldrig slut? Inköpskostnad, rörelsekostnad & beräkna pålägg - det är mycket man ska kunna när man läser företagsekonomi. Hur mycket av detta går egentligen in i huvudet? Just nu känns det inte som att det sätter sig i mitt lilla huvud.
Jag läser, räknar och frågar men nej jag får ändå inte det att gå ihop. Jag kollar mina gamla böcker, papprena från skolan och internet för att försöka förstå men det går inte så bra.

Denna gången ska jag klara av företagsekonomin eller med andra ord ska jag inte ge upp den kursen. Envis som jag är så SKA jag klara den och ger mig inte förrän jag kan den. Även om jag får sitta flera timmar om dagen med den så ska jag kunna sitta och veta att jag kan det.

Ska kolla igenom moms och prissättning några gånger till innan jag lägger böckerna och kryper ner under täcket.


Sov gott mina underbara läsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0