Våga bära reflex!!

Undra om alla förstår hur viktigt det är med reflex!

Den yngre version av Linda hade vägrat att bära reflex. Hon hade tyckt att det både var fult och pinsamt att ens synas med reflex. Linda hade inte förstått hur viktigt det är att bära reflex. Att hon inte syns för bilisterna under mörka kvällar om hon är utan rreflex hade Linda ingen aning om.

Nu har jag blivit lite äldre, lite klokare och fått lite mer vett i huvudet. Att använda reflex är verkligen guld värt.
När jag kommer som bilist så ser inte jag dig om du har helt mörka kläder på dig. Kommer man då på en vanlig landsväg (70km/h) så kan olyckan redan vara framme innan ens bilisten har sett personen som har gått eller cyklat intill vägkanten.

Jag kan erkänna att jag själv inte har någon reflex men jag vet att jag måste köpa det. Reflexen kan rädda ditt liv och gör det enklare för bilisterna att se dig.

Så tänk på det; Reflex räddar liv!
Har du ingen så skaffa det så fort du bara kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0