Mys i soffan

Ute ligger snön så vit och värmer den frusna marken. Innanför fönstret lyser värmeljusen och värmer upp min kalla själ.
Jag har krypit upp tät tätt intill honom och dragit en filt över min frusna kropp. Tillsammans tittar vi på en riktigt bra film och bara njuter av varandras sällskap.

Plötsligt kommer jag tillbaka till verkligheten och inser att det hela var bara en tanke, en dröm eller en saknad. Jag ryser till och drar täcket ännu längre upp mot öronen. Värmeljusen har jag inte orkat tända och filmen på tvn vet jag inte ens vad den handlar om. Det är tyst, ensamt och kallt. Undrar när han ska komma och hålla mig sällskap?
Blir inte nu, inte om 5 minuter men kanske lite senare.
Jag börjar inse att det nog inte blir någon mys kväll och jag får återvända till Turism - Kultur, Miljö & Natur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0