Dagen är räddad

Helgen har varit riktigt mysig med mycket gos och pussar.

Jag har haft en riktigt trevlig och rolig helg tillsammans med min familj. Det har grillats, skrattats, flummats och gosats med världens sötaste systerdotter.

Vi har skrattat åt svågerns pinnar och gjort det väldigt invecklat för oss. Tror ingen riktigt förstår vår flummiga fredag kväll. Knappt så vi själv vet vad vi pratar om. Vi alla fick ett gott skratt och det blev en riktigt trevlig kväll.

Jag har fått gosa och pussa på min söta systerdotter. Hon har blivit riktigt stor, "pratar" och skrattar hela tiden. Hon är så otroligt snäll och söt. Jag är en riktigt stolt moster.

I min flummiga familj har vi en väldigt galen men mysig tradition som min kära svåger har infört. Som att min syster med familj inte kan vara med på lille julafton detta året så fuskade vi och gjorde en advent grillning redan nu när de var hemma. Baby A måste delta i denna tradition redan innan hon blir 1 år.

 

Åhh vilket härligt väder vi har fått nere i Skåne. Snön ligger som ett tjockt duntäcke på marken och jag kan leka som ett barn i snön utan att behöva skämmas.

Det är precis så här en riktig vinter ska vara. Det ska absolut inte vara regn och slask utan det ska vara snö och kallt.

Tända en massa ljus och mysa ner sig i soffan med en kopp varm choklad eller varför inte ta med sig en termos med varm choklad och lite god fika ut i snön. Fikan är inget tvång man kan ha soppa eller varför inte grilla korv intill en damm som frusit till is.

 

Jag tycker det är så fint med alla olika belysningar som hänger lite varsom. "Istappar" som droppar ner från träden, ljusslingor som faller ner mot gatan och de fina granarna som står på alla torg.

Vi klagar på all julmusik som spelas i butikerna när vi i våra hjärtan går runt, små nynnar och njuter för oss själva.

 

 

 

 

 

 

Det har blivit ganska mycket men ändå ganska så lite skola för min del den senaste månaden. Jag är nästan aldrig hemma är oftast i stan (Helsingborg) eller på gymmet. Jag drar mig för att komma hem till min lägenhet.

Fast jag får snällt städa så jag kan  bjuda hit lite besökare eller en iaf.

 

När man har mycket i skolan behöver man ha lite kul mellan de olika lektionerna. Därför brukar jag tillsammans med min underbara tjejer hitta på lite bus.

Varför inte gå in på barnavdelningen och prova lite accersoarer eller sätta ihop och prova lite konstiga och udda outfits.

Jag är glad att jag har fått lära känna 2 härliga och underbara tjejer som The V;s är.

 

 

Den bästa starten på dagen. Fast imorse var det bara den näst bästa. Fanns något som var ännu bättre.

Nu väntar sängen för mig och jag längtar riktigt mycket efter tisdag kväll. Innan dess ska jag hinna med en förmiddag i skolan och en eftermiddag i tvättstugan.

Måste även komma igång med min hemtenta imorn. Oj vad mycket det blev men jag sparar det bästa till sist *ler*

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0