"Jag borde..."

Usch jag kollar på klockan och tänker att jag borde kanske gå och lägga mig och sova. Fast jag känner mig inte alls trött. Vill hellre läsa min bok lyssna på musik på låg nivå. Har tänt massor av värmeljus i hela lägenheten, satt mig otroligt bekvämt i soffan med en filt över mig och boken liggandes här bredvid.

Powenapen som jag (råkade) ta i eftermiddags var kanske inte så lyckat men vädret har varit riktigt tröttsamt idag så får skylla lite på det. Det har varit kalla storm vindar så jag har inte haft någon större lust att vara ute och göra det jag borde.
Jag får ju så dåligt samvete när jag inte får något gjort alls om dagarna. Det finns så mycket som jag kan göra och borde.

Förresten har ni tänkte hur ofta vi använder "Jag borde" varje dag?
Inte för att jag har räknat alla mina "borde" men jag kan ju tänka mig att det är en del gånger som jag säger det till mig själv. Det är nog ett ord som vi använder ofta i vår vardag utan att tänka på det.

Jaja nog om det. Nu ska jag stänga ner min dator och läsa en stund till innan sängen kallar. Har en lång dag imorn så vore ju bra om jag var lite utvilad iaf.

Kommentarer
Postat av: Jossan

ja verkligen eller jag säger mer måste. måste göra det, måste hinna det, måste klara typ tentan, måste ringa det samtalet, måste bla bla bla. Man behöver behöver inte göra alla måsten!

2010-05-26 @ 12:24:29
Postat av: Linda Hallberg

Ja måsten har man med en hel del men borde känns bättre för måsten är såå jobbiga haha

2010-05-27 @ 16:40:57
URL: http://lind1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0