She is living her dream!

Jag drömmer mig bort till varmare breddgrader. Känner den varma sanden mellan mina tårar när jag går ner mot det klar blåa vattnet. Havet är varmt och stilla. Jag kan ligga på min luftmadrass och njuta av solens strålar samtidigt som jag doppar tårna i vattnet.

Jag avslutar denna dag med en parably drink på stranden och tittar ut över horisonten. Solen nergången är otroligt fin och himlen lyser lila, rosa och en aning rött. Jag är i Paradiset. Mitt Paradis och jag trivs.

 

För mig var detta bara en dröm men för min kusin Lina är detta verklighet. På en språkresa i Frankrike träffade hon sin stora kärlek - Philippe. Efter mycket pendlande mellan Sverige och Mauritius har hon nu äntligen flyttat dit. Hon lever sin dröm. Lina njuter av livet på hennes Tropical Island som hon kallar den för. Nu planerar de ett liv tillsammans på ön. Med sand mellan tårna och havets brus blir de i sommar man och fru.

 

Nu arbetar Lina på en tidning nere i Tropical Island. Hon har alltid varit bra på att skriva och nu får flera läsa hennes artiklar. Det hon skriver är intressant och bra skrivit. Oh! Those Suffering Dogs var med på första sidan. Usch det känns hemskt att veta hur våra djur lider. Hur en del människor plågar och skiter i sina djur. När de har tröttnat på dem kan de bara lämna de på gatan och låta dem klara sig själv.

Hade jag kunnat hade jag tagit med alla hemma och försökt att hitta kärleksfulla hem till dem. Fast risken är stor att även där kan de lida.

 

Jag hoppas verkligen att jag får och kan åka ner och hälsa på henne. Få en guidad tur och uppleva min kusins Tropical Island.

 

Linas artikel.

Kommentarer
Postat av: malin lyngshede

blir helt tårögd av den söta hunden på bilden och att den inte har ett tryggt hem :´( stackars liten!!! vill också ta hem alla djur till mig som far illa



låter intressant hennes liv.. jag följer med på en guidad tur haha hade varit NICE!! :-)

2010-05-15 @ 12:07:03
URL: http://malinlyngshede.blogg.se/
Postat av: malin lyngshede

ville bara säga att jag även läser din andra blogg då o då.. vill skriva nått stödjande ibland men har inte sånt google konto.. :-/ men så vet du att jag läser o tänker på dig!!! <3

2010-05-15 @ 12:14:08
URL: http://malinlyngshede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0