gamla minnen

Kommer ihåg när jag var liten och min pappa jobbade inne på service förrådet på F5. Det var riktigt kul att hälsa på honom på jobbet då man ofta fick hjälpa till att dela ut kläder mm till de värnpliktiga. Jag kunde springa runt där inne i evigheter och gömma mig. Självklart blev det en del bus med men det var riktigt skoj.
Framåt lunch tog pappa med mig till matsalen för att äta. Där fanns det ännu fler att busa med samt riktigt goda pannkakor.

Nu är de tillbaka. Igår kom de gröna fordon strömmandes in i byn. Det kändes lite konstigt som att det var ett tag sedan man såg dessa fordon köra runt i byn. Samtidigt som det var en konstig känsla var det riktigt roligt att se dem köra runt här. De är här för den sista stora övningen för värnpliktiga. Nästa år försvinner värnplikten och det blir en frivillig millitär grundutbildning.

Så 3 veckor framöver ska försvaret var i min lilla by. De kommer inte bara vara här utan de är utspridda över hela Skåne. Jag vet inte hur mycket vi kommer märka av dem men jag tänker ändå passa på att njuta av att byn blir som förr under dessa veckor.

Kommentarer
Postat av: malin lyngshede

tänker ofta tillbaka på när man var liten och problemfri :-) sprang runt o lekte och va nöjd med det mesta.. härligt... ljungbyhed känns anorlunda nu men kanske bara för jag varit ifrån så länge... helsingborg är fint.. bra stad där det händer lite.. :-)

2010-05-04 @ 19:25:24
URL: http://malinlyngshede.blogg.se/
Postat av: Linda Hallberg

ja den tiden var riktigt bra. Inga problem och man var nöjd med det mesta. Roligt hade vi och man behövde inte tänka på pengar, arbete och framtid.



Ljungbyhed är inte som det har varit. Saknar den gamla goda tiden. Jag längtar tillbaka in till stan. Landet är helt oki till en viss del sen blir det för jobbigt.

2010-05-04 @ 20:26:22
URL: http://lind1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0