Cleaning day

Det behövs städas hemma hos mig. Fönstrena behöver putsas, tvn behöver dammas och golven behöver dammsugas. När jag ändå är igång med städningen kan jag lika bra ta och tvätta kläderna i min överfyllda tvättkorg med. Byrån börjar bli tom och likså garderoben på kläder.
Mitt bord är överfyllt med mina scrapbooking saker och även små remsor med sönder klippta fotografier. Saker ska ut på vinden och kuddar ska bankas.


Ibland är det skönt med en liten lägenhet trots att jag vill ha en större. Blir inte alls lika mycket att städa och det går förhoppningsvis 10 gånger fortare. Det är absolut inget fel på min lilla söta lägenhet men nu har jag bott här i snart 2 år och det känns som det är dax för mig att leta efter något större. En tvåa räcker bra till mig just nu om jag inte hittar en billig trea. Den ska helst lika i stan och nära till hav och butiker. Jag vill in till Helsingborg. Om jag nu ska bo kvar i Skåne (vilket jag känner är bäst just nu) så får det bli en flytt in till Helsingborg.

Landet med sitt lugn tempo och vackra natur men jag känner att jag behöver ha lite fart och stim. Jag kommer ju alltid komma och hälsa på alla min vänner här på landet.

Det blir hög musik och ett bra tempo på mig idag! Det är inte bara saker på hemma fronten som ska fixas. Jag måste ner till kiosken och kolla vad som behöver inköpas till lördagens hemma match.

Med andra ord har jag mycket att sysselsätta mig med idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0