Sömnlösa nätter & ingen aptit

Nu börjar sömnlösheten och den dåliga matlusten ta ut sin rätt.
Jag känner mig konstat trött och har en fruktansvärd huvudvärk som inte verkar vilja försvinna. Inget verkar fungera mot min huvudvärk eller mot mina sömnlösa nätter.

Jag vet att mina sömnlösa nätter beror på min depression. Jag är väldigt orolig när jag sover och vaknar för minsta lilla. Trots att jag har både insomnings tabletter och sömntabletter så sover jag bara 2-3 timmar per natt. På dagarna sover jag inte alls någonting. Det kan hända att jag slummrar till en liten stund men, kommer inte in i någon riktig djup sömn. Så fort jag börjar drömma så vaknar jag och sen kan jag inte somna om.
Nu ska jag börja gå på en sömnskola och förhoppningsvis lära mig några knep. Jag hoppas verkligen att jag får sova en hel natt snart för detta börjar bli riktigt jobbigt. Jag vill kunna sova en hel natt utan att vakna upp efter 3 timmar.

Vad min dåliga aptit beror på har jag ingen aning om. Det är precis som min kropp förbjuder mig att äta. Jag får tvinga i mig mat bara för att jag ska få i mig lite näring. Efteråt brukar jag få en sån ångest för att jag har ätit och mår dåligt istället. Det kan gå flera dagar utan att jag äter något och jag känner ingen hunger heller. Inget smakar något. Inte ens pasta som jag älskar tycker jag är gott längre.

När jag tar detta med min psykolog och läkare får jag ett svar; Det är ju inte bra! Nej det vet jag att det inte är och jag tycker det är så otroligt jobbigt att ha det så här. Jag börjar känna att orken i kroppen börjar försvinna och jag kan lätt bara ligga hemma på soffan och kolla tv.
Fast jag måste ta tag i dagen annars går jag ner i en svacka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0