galen men härlig lördag

Gårdagen var helt otrolig. Det var en riktigt härlig och rolig dag. Mycket god mat och många skratt. Medans vi "tjejer" överraskade mamma med Spa så stod herrarna i köket och förberede kvällens middag.

Vi var 6 galna "tjejer" som intog Hälsa och Helhet i Kristianstad för en dag på Spa. Vi började med en lätt lunch som bestod av en riktigt god pasta sallad och till det drack vi Loka. Efter det att vi hade ätit upp och delat ut mat till varandra var det dax att inta badet. Först gick vi ut på takterassaen och satte oss i jacuzzin. Det var riktigt skönt att komma ner i det varma och bubblande vattnet. Som att vi satt ute var det riktigt kallt ovanför vattnet. När vi började känna kylan i ansiktet gick vi in och satte oss i det Japanska badet. Även där var det härligt varmt vatten. Vi hade riktigt roligt. Pratade minnen och skrattade på tok för mycket då man ska prata lugnt och tyst där inne. Vilket vi i släkten Hindorf har svårt att göra.

4 av oss vågade sig även på att prova det turkiska badet och jag var en av dem. Det var riktigt riktigt kallt. Vilket min kära moster kan intyga men hon gav oss alla ett gott skratt. Haha systrarna Hindorf i ett nötskal säger jag bara.

 

Vi hade fått order från morbror Jan att infinna oss vid matbordet prick klockan 1800. Så vi alla hoppade in i duschen eller ja. Jag och min kusins sambo Josefin hoppade in i samma dusch. Så första gången vi träffas så duschade vi tillsammans. Tror att vi kommer leva länge på det haha. Roligt var det.

 

När vi kom hem så blev även jag överraskad då min morbror Kents fru Inger dök upp. Har inte träffat Inger på hur länge som helst och hon är alltid så glad. Det var verkligen super kul att träffa Inger.

Det var skönt att komma hem till ett dukat bord. Där herrarna hade gjort 3-rätters. Det var riktigt riktigt gott. Det kändes som man var på lyx resturang fast i hemma miljö. Det skålades för allt, det blev ännu mer skratt och även lite sång.

Som ni kanske har förstått så hade jag en otrolig lördag. Som jag gärna gör om minst 1 gång om året. Min släkt är helt underbar och stöttande i alla lägen. Vi träffas dock alldeles för sällan men, kul har vi tillsammans.

Vi fick sitta i ett eget rum och äta var goda lunch.

Haha jag vet att bilderna ser roliga ut men

ville visa att jag verkligen badade i det Turkiska badet.

Så här kul tyckte jag det var att sitta

utomhus i en varm jacuzzi under en blå himmel


Kommentarer
Postat av: malin lyngshede

ser o låter mkt härligt!!!

2010-03-15 @ 07:38:37
Postat av: Linda Hallberg

Malin det var mycket härligt och roligt.

2010-03-15 @ 09:58:15
URL: http://lind1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0