Aktiv som barn

Som liten levde jag ett väldigt aktivit liv. Hela min familj var väldigt aktiva i olika idrottsföreningar. Själv sysslade jag med fotboll, innebandy, ridning och simning. Då min bror spelade hockey var jag även med honom på träningarna ibland. Med andra ord hade jag väldigt liten ledig tid på min fritid. Jag satsade mest på simningen då både jag och många andra sa att jag kunde gå långt med den. Det var kanske inte bara därför jag simningen blev en stor del av min fritid. Jag tyckte det var roligt. Komma hem efter varje tävling med medaljer är väldigt stor när man är liten.

Efter en muskelbrisning i vaden och sjukdom var jag tvungen att ge upp simningen. Vilket jag inte alls ville men var tyvärr tvungen till det. Efter det försvann mitt aktiva liv och jag blev mer och mer lat. Jag hade ingen lust till att träna och idrotten var trist. Jag hade kommit in i en ond cirkel som var för mig väldigt jobbig att ta mig ur.

Nu sådär 10 års sedan sen jag slutade simma har jag äntligen hittat tillbaka till mitt aktiva liv igen. Jag verkligen längtar ner till gymmet och jag vill träna hela tiden. Fast som att det inte är bra så får jag ju vila några dagar. (Jag kan erkänna att det är väldigt svårt för mig att hålla mig bort de dagar som jag vilar.)

Jag har hela tiden nya mål med min träning
och pushar mig till max för att nå dessa mål.


Kommentarer
Postat av: malin lyngshede

ja simma va kul... fast min pappa va inte så stöttande precis.. sa att jag skulle bli fult bredaxlad o sånt...



sen mådde jag dåligt varje ggn vi åkte hem.. va alltid illamående o spyfärdig... usch... där också en anledning jag sluta...

fick väl för lite mat i mig skulle jag gissa såhär i efterhand...



duktig du är..!! fortsätt så :-) jocke e också helt besatt i gymmet.. han tränar 6 dagar i veckan o gjort i 2år nu... siktar på bodybuilding hehe...

2010-03-12 @ 21:55:54
Postat av: Linda Hallberg

Jag blev med alltid dålig när jag åkte hem. Fick ofta feber på kvällen. Fast det hindrade inte mig. Både mamma och pappa stöttade mig.



Nu känns det som man välde ett felaktigt beslut med att sluta simma men jag hade tyvärr inget val.



Haha det är skönt att träna fast någon bodybuilder vill jag inte bli. Tror det finns någon som hindra mig från det med.

2010-03-13 @ 10:10:14
URL: http://lind1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0