Midsommar

Midsommar blev bättre än förväntat.

Jag var en aning orolig denna midsommar som att jag inte hade något eller någon att umgås med men precis dagen innan ändrade sig det snabbt.

Jag började midsommar eftermiddagen med en liten, enkel och god smörgås hemma hos mamma. Jag äter inte sill så fick skinka medan mina föräldrar och bror åt silla macka. Det var riktigt mysigt att sitta med familjen ute på altanen på självaste midsommar för det har int einträffat på länge.

Lite senare under eftermiddagen var det dax för mig att bege mig hem för att göra mig somrig och vacker för midsommar firandet med Tobbe, Jocke och Sara P. Även Pilla dök upp en stund på kvällen. Det var ganska mycket som skulle ner till kvällens läger som hölls på en gräsmatta bakom fiket. Med picknick bord, kolgrill, få stolar och underbart sällskap påbörjade jag en rolig kväll. Det blev en hel del galenskaper och bus under kvällens gång. Maten blev riktigt bra... Perfekt grillat som min far skulle sagt.

Det blev intressanta diskussioner, kubb spel, skratt och som sagt galenskaper. Min tänder råkade hamna i grillen och ville inte komma där ifrån. Tobbes mobil ville med prova på att ligga på grillen men den fiska jag upp snabbt och strax där efter nappade även tändaren. Självklart ville inte Tobbes solglasögon vara sämre än de andra 2 så dem hoppade med ner i den varma grillen.

 

Det blev en riktigt lyckad kväll och jag hade riktigt roligt!

 

Min alldeles egnra midsommar krans.

Första gången jag gör en själv.

 

Be aware!

Grillning sker!

 

Mums!!

Gott med mat!

 

Nej, jag är inte med barn!

Bara mätt och belåten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0