En riktigt bra torsdag

Fick ett väldigt bra besked idag.
Ett besked som handlar om min framtid.
Till hösten ska jag äntligen få följa min dröm.
Jag ska nämligen läsa turism i Helsingborg.
Har drömt om att få arbeta inom det yrket sen jag var liten.


Det blev en riktigt lugn och härlig torsdag. Precis vad jag behövde. De senaste veckorna har jag varit riktigt trött och all stress har inte gjort saken bättre.

Jag hade gärna börjat dagen med en löpar runda men mitt skoskav satte stop för den tanken. Istället gick jag till fiket och åt en fod frukost tillsammans med underbara vänner. Det var egentligen tänkt att jag skulle spendera eftermiddagen på badet men vi bestämde att vi skulle ta det en annan dag.
Istället körde jag hem till mina föräldrar och la mig på deras gräsmatta för att sola. Med en bok i knäet och ljudet av barnen som lekte och gräsklipparen njöt jag ganska så bra.

Efter någon timme i solen frågade pappa om jag kunde klippa hans hår. Inte för att jag är någon frisör men är ganska så stolt över resultatet. Även pappa var nöjd och då ska man vara nöjd som att han i grund och botten är frisör.

Jag har även hunnit med en tur till Ekeby med Rogge och hämtat hans bord, middag med föräldrarna och umgåtts med Tobbe. Har haft en riktigt skön torsdag där jag bara har varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0