En hektiskt torsdag

Oj vilken dag detta har varit!

En dag fylld med både positiva och negativa besked. En dag med blandade känslor. Vet inte riktigt vad jag ska säga eller tycka om denna torsdagen. Ena stunden har den varit bra och andra stunder inte bra. Där av en dag med blandade känslor!

Jag har verkligen haft fullt upp idag. Vet inte hur jag kan ha så mycket att göra om dagarna och ändå har jag inget arbete att gå till än.
  • Började dagen med en liten runda i mina löparskor. Riktigt skönt att jag har kommit igång med löpningen igen. Tyvärr känner jag av min bristning i vaden efter ett tag och får gå en bit. I vilket fall som helst har jag äntligen kommit igång med motionen igen.
  • Förmiddagen/Lunchen hade jag en träff med min handläggare Ricki. Där var det bara positiva besked. Underbart! Om 2 veckor börjar jag på en kurs i Helsingborg och det ska bli såå skönt. Ska även söka in till en utbildning som jag har drömt om så länge. Har jag både fått ett arbete och kommit in på utbildningen får jag ta ställning då om jag vill arbeta eller plugga.
    Utbildningen är ju bara på 1 termin och jag hade behövt en utbildning + att flera av de kurserna vi ska läsa ser bra ut på mitt betyg.
Man kan inte bara få positiva besked utan även de negativa ska dyka upp!
  • Livet är tyvärr ingen dans på rosor fast det ibland känns som det. För många positiva besked på rad måste brytas iaf av minst ett negativit. Det är sällan att negativa besked bryts av positiva. Livet bjuder på det mesta och vi får lära oss att handskas med de hinder som dyker upp under vår resas gång. Rädslan att förlora någon är nära märks inte förrän olyckan är framme. Jag har förlorat många nära inom kort tid  för ett tag sedan och jag är inte redo att förlora en "farfar" karaktär ännu.
  • Jag hann även med att busa lite med Susse Tuss och sötaste lilla Anton. Alltid lika roligt att hitta på bus tillsammans med dem. Det var väldigt skönt att sätta sig i soffan framför tvn och äta glass. Sällskapet av bästaste Tobbe gjorde itne saken sämre heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0