Sjung om studentens lyckliga dar...

Balen är avklarad, champange frukost likaså och betygen är satt.

Idag springer dem ut, våra studenter. De väntar med spänning på att klockan ska ringa ut och de kan skrika, vissla och skåla med alla sina gamla klasskamrater. Att få leta upp sin pinsamma skylt i havet av människor och få gå om genom stan och se alla stå och titta på en.

Kvällen väntas det fest med både släkt och vänner innan man åker iväg för att fira denna stora dagen med alla vänner på dansgolvet hela natten lång.

 

Det är 5 år sedan som jag själv gick igenom det studenterna idag går igenom. Kommer ihåg det som det var igår men ändå känner mig sig en aning gammal. Tänk att de som är 5 år yngre som man fortfarande ser som små springer ut genom skolans dörrar idag och ut i vuxenlivet.

 

Jag hade gärna gått igenom min student vecka en gång till. Det var en härlig och galen vecka som fick ett perfekt avslut!

 

Jag får passa på att säga grattis till alla studenter och lycka till i framtiden!

 

 

Jag på min student 10 juni 2005!
(bilden är tyvärr lite suddig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0