Flummig Tisdag (brygg kaffe)

Det är över 5 år sedan jag träffade Nicklas sist. Jag och Nicklas lärde känna varandra i grundskolan då min barndomsvän flyttade ner till Vellinge.

Vi har alltid kommit bra överens och har alltid så otroligt roligt tillsammans.

 

Efter mitt möte med min coach mötte jag upp Nille på Knutpunkten. Vi hade inte planerat att göra något särskilt utan bara umgås. Så vi började med att gå bort till Gröningen för att sola och bada lite. Det blev dock mer solande än badande. Nille var nere och kände på vattnet men han verkade inte så taggad till att hoppa i. Så tillbaka till badlakanet för att fortsätta sola.

 

Nu när det är så här varmt är det viktigt att dricka (vatten) mycket. Vilket jag är väldigt dålig på. Så efter ett tag packade vi ihop våra saker för att gå och handla lite dricka och något att dricka. En lätt lunch nere vid Norra hamnen gav en hel del energi. Dock så dröjde det inte en lång stund innan vi kände av bristen på vätska igen.

Vi satte oss på Hampan och tog varsin kall öl/cider. Det var riktigt skönt att sitta där på varsin barstol och blicka ut mot havet. Tyvärr fläktade det inte så mycket som vi hade önskat men just då brydde vi oss inte så mycket och satt mest och njöt av solen.

 

(Nille är en aning tveksam till om han ska bada eller inte).

 

(En varm dag som denna är det aldrig fel med

en läskande cider)

(You are the big head, he said")

 

("Där kan du inte sitta och bajsa, Nille!

Fy skäms på dig)

 

När vi satt uppe på Kärnan hörde vi musik lite längre ner i parken och vi gick dit och satte oss. Det visade sig att det var Kul i Juli. Vilket vi inte hade någon aning om vad det var. Så istället för att gå och sätta oss på en uteservering gick vi bort till Systemet och köpte 2 flaskor vin. Vi köpte även med oss något att äta. Sen satt vi där i parken och drack vin, skrattade och flummade. Det blev en rikttigt trevlig dag och kväll som jag mer än gärna gör om snart.

Nästa gång blir det jag som får ta mig ner till Nille nere i Lund och se vad han har att erbjuda där.

 

("Nä, Tror inte det är cola här inte")

 

(Solen har precis gott ner och

tisdagen börjar gå mot sitt slut)

 

(En aning påverkade av "colan")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0