Familjens nya tradition

Igår blev det en spontan resa ner till Österlen. Nästan likadan runda som vi gjorde förra sommaren. Då vad mina gudföräldrar med oss men denna gången åkte bara jag och mina föräldrar.
Vi bestämde att vi skulle göra en sådan här runda varje sommar. En nya liten tradition hos familjen Hallberg.

Vi lämnade byn lite innan lunch så att inte hundarna skulle vara ensamma hemma för länge. Vårt första stopp på vår lilla roadtrip var Simrishamn. Där tog vi en dagens och ett glas vin (pappa drack vatten). Innan vi fortsatte vår färd gick vi och tittade lite i Simrishamn. Där finns så många fina hus där nere.
Vi avslutade besöket i Simrishamn med en glass nere vid hamnen.

 
(Grekisk köttfärslåda med klyftpotatis och ett glas vitt till det).


Det var riktigt varmt igår så vi körde mot Stens Huvud för att ta ett dopp eller två i havet. Det var en bit att gå men det var det värt. Efter en liten promenad möts vi av en vit sandstrand och klart blått vatten. Det tog inte många minuter förrän vi alla 3 var i vattnet. Förberedelserna om att få en riktig kall chock när man tog det första steget i vattnet försvann när man kände det ljumma vattnet mot benen.Det var riktigt skönt i vattnet och man ville inte riktigt gå upp och lägga sig på stranden.
Medans mina föräldrar solade så satt jag och lekte med fötterna i sanden, gick längs med strandkanten och plockade stenar.


(Ingen chock över det kalla vattnet här inte).



Efter vårt härliga dopp i havet så körde vi till Café Annorlunda. Väldigt mysigt Café med kaka buffé. Det var inte alls så dyrt som vi trodde utan man betalade ett pris och fick ett hur mycket kakor man ville. Självklart passar man på. Det var riktigt goda kakor och den hemmakokta saften var riktigt smarrig.



Mätt och belåta på kakor åkte vi vidare mot Kivik för att ta en liten promanad. Sen var det dax att åka hem till hundarna. Det var riktigt skönt att komma hem. Jag var riktigt trött efter dagens lilla utflykt och lägenheten var som en bastu.

På kvällen blev det några öl nere på Jannis med Tobbe, Rikke och Jocke med kniven. Inget vettigt prat blev det utan vi satt mest och flummade och skrattade åt allt och alla.


(Sötnosarna Tobbe och Rikke flummar som vanligt).

Efter 1 ½ timmes sömn vaknar jag av panik att jag inte får luft. Öppnar mitt fönster helt och hänger ut genom fönstret. Solen var på väg upp och jag var ju bara tvungen.


(Bilden är ganska suddig men det är färgerna som räknas)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0