"Mamma, nu kan jag flytta hemifrån!"

Grattis Willes!!

(Bild hämtad här.)

 

Det är inte varje eftermiddag som torget i min lilla by fylls med människor för att höra på live spelning. Inte vilken live spelning som helst heller utan byns stolthet Willez!

 

Plötsligt hör jag massor av jubel och folk som springer fram och kramas med bandet. Sen hör jag "Mamma, nu kan jag flytta hemifrån!" Jag fattar ingenting. Vad var det som precis hände? Och varför springer ett tv team runt på torget? Står som ett frågetecken innan jag får veta hur det ligget till.

Tydligen har Willez varit med i uttagningen till Dansbandskampen som går på SVT. Bandmedlemmarna hade fått öppna en pizza kartong där de kunde läsa att de hade klarat gallringen och var vidare till Dansbandskampen.

 

Jag är inget stort fan av dansband men för Willez kan jag göra ett undantag. Inte bara för att jag vet vilka en del av medlemmarna är men de är faktiskt riktigt duktiga. De lyckas charma publiken på olika sätt och det tar inte lång stund förrän publiken sjunger med eller har intagit dansgolvet.


Det blev lite dans på torget i eftermiddags. Jag bjöd upp charmtrollet Felix som inte alls verkade ha något emot att dansa tillsammans med mig. Lilla Felix gillade musiken och sprattlade med hela kroppen. Vilken rytm den lilla pågen har. Något säger mig att han kommer vara en Kung på dansgolvet när han blir äldre.

 


(Jag bjöd upp Linda & Kim´s lilla charmtroll på lite dans på torget.)


Grattis än en gång Willez och jag hoppas ni tar hem hela kampen!
Jag tänker offra mina öron bara för att rösta och lyssna på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0