Jul, nyår och 24 år avklarat

Oj det var riktigt länge seddan jag bloggande "riktigt". Efter lite tjat från min kära vän Susse hade jag nu tänkt börja blogga lite smått igen.

Jag har hunnit med en mysig jul, fira in ett nytt år med söta Anna och fyllt 24 år (vilket jag gör idag). Dessa högtidliga helger har varit tuffa men, jag har fått tillbringa dem tillsammans med nära och kära vilket jag uppskattar väldigt högt.

Vi hade vår traditionella Lille julafton. Detta året var det även 3 nya som anslöt sig till vår årliga tradion. Det blev en trevlig kväll med mycket skratt och trevligt sällskap. Som vanligt blev det en hel del korv på vår grill av olika sorter. Denna tradition har hållit i sig i några år nu och förhoppningsvis kommer det bli många år här framöver.
Självaste Julafton blev lite annorlunda än vanligt. Mamma jobbade kvällen så det blev en tidig jul brunch tillsammans med Rogge och Anna-Karin innan mamma gick till jobbet. Vid 15-tiden (lagom till Kalle) gick pappa och jag och tomtade på mammas jobb. Så i år missade vi Kalle. Sen åkte vi hem fikade och spelade monopol med "farbror" Ture. Vi åt god julmat innan vi fortsatte spela monopol. När mamma kom hem delade vi ut julklappar och fortsätte mysa innan sängen kallade.
Det var en annorlunda jul men, väldigt mysig.

 

Nyår spenderade jag tillsammans med sötaste Anna. Hände tyvärr inte så mycket den dagen så jag och Anna bestämde oss för att göra 3-rätters middag och ha en mysig kväll. Anna fixade förrätt och varmrätt, jag fixade efterrätt och tilltugg under kvällen. Det dracks vin, skålades, dansades, sjöng och vi skålade in 12-slaget tillsammans. Jag började det nya året som jag avslutade det gamla och spenderade ytterligare ett par timmar med Anna. Då fick jag "fnatt" och började skratt åt tv-tablån. Anna var inte sen med att följa med i skrattandet.

Det var verkligen ett trevligt och underbart nyårs firande. Vilket var väldigt länge sedan jag hade. Ett plus för kvällen var att jag hann även få hem min älskade nyårs klänning och jag kan inte säga mer än WOW!

 

 

Då var man ett år äldre. Har firat min födelsedag med släkten och några vänner denna helg. Igår kom min moster, gudfar, bror, svägerska, Susse, Anton och självklart mina föräldrar. Det bjöds på snittar, skumpa, fläskfillé med mozzarella, potatis och paprika sås.  Vi hoppade över efterrätten och bjöd på kaffe och tårta istället. Denna kvällen bjöd på ett roligt sällskap och fina presenter. Idag är det den stora dagen för mig. Jag har blivit ett år äldre vilket mina kusiner snällt har berättat för mig. Idag blev det en smarrig frukost hemma hos mina föräldrar och ännu fler presenter. På eftermiddag kom Anna och Ture på besök och det blev mera tårta och kakor.

Nu avslutar jag min kväll med ett glas vin och Johan Falk på tv. Jag har haft en underbar dag och kommer somna med ett stort leende på läpparna. Tack för att ni gjorde denna dagen till en underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0