fruktansvärd smärta!

Jag vet att den senaste tiden har det varit väldigt dåligt med bloggande. Jag tänker inte komma med massor av ursäkter till varför. Det har helt enkelt varit så att jag inte har haft någon ork.


Dom senaste veckorna har jag haft en fruktansvärd smärta i min mage. En smärta som jag aldrig har haft innan.
Smärtan kom stegvis på tisdag förmiddagen och blev bara värre och värre. Närmare kvällen låg jag i fosterställning i min soffa och tårarna bara föll. Efter många om och men blev det en tur in till akuten i Helsingborg.
Kvällen blev riktigt lång och intensiv. Smärtorna i magen lättade inte trots smärtstillande och de blev bara värre och värre. Det tog lite mer än ett dygn för läkarna att upptäcka vad som var felet. Efter många prover och ultraljud så visade det sig att jag hade njurbäckeinflammation.
Jag tillbringade nästan en hel vecka på sjukhuset. Sov nästan hela tiden när de inte väckte mig och det var dax för nya prover eller medicin. Den smärtan jag hade innan på sjukhuset har jag aldrig upplevt och vet inte riktigt om jag vill uppleva den igen. Att ha så otroligt ont så man svimmar pga smärta är inget jag rekomenderar.

Nu mår jag relativt bra igen. Har kanske inte gjort som läkaren beordrade mig men, efter att ha legat stilla i så många dagar så hade jag ganska mycket spring i benen.
Nu blir det återbesök och kolla nya prover så att inflammationen är borta och sen måste jag vara mer uppmärksam.


Denna hösten kommer jag att priotera mig själv. Hur jag mår och vad jag vill med mitt liv. Kommer inte bry mig så mycket om vad andra tänker och tycker om mig. Det är upp till dem!

Denna hösten kommer jag priotera: (Prioteringarna står inte i ordning).
  • Mig själv
  • Skolan
  • Nya bekantskaper
  • Träning
  • Nära & kära


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0