Gamla minnen

Mitt sista år på gymnasiet hade jag en tillvals kurs - Simning. Jag lärde känna en super trevlig tjej och vi hade stora planer på sommaren. Planer som verken hon eller jag trodde på men, vi gjorde planer och fantiserade oss bort. Efter student planerade vi fortfarande och kollade på olika resemål till en dag då vi verkligen bokade vår resa.
Det blev en vecka på partyön Rhodos i Grekland. En vecka jag sent kommer glömma. Det var en galen vecka som enligt oss skulle bli en lugn vecka så vi kunde vila upp oss efter vår sista termin i skolan. Vi hade dock fel. När vi upptäckte nattlivet på Rhodos var vi så gott som fast.


Jag och Pernilla på Rhodos 2005

Året där efter bokade vi samma resa till Rhodos men, denna gången hade vi något stort att fira. Pernilla fyllde 20 år. Samtidigt som vi träffade våra gamla och kära vänner som bodde på Rhodos planerade jag in att göra Pernillas födelsedag oförglömlig. Först hade vi tänkt gör någon utflykt men, så blev det inte. Vi gjorde ett galet vad istället. Ett vad där ingen av oss vann. Pernilla skulle ha 20 telefon nummer på kroppen (vilket inte var så svårt. Hon fick betydligt flera) och skulle pussa 20 olika killar. Pernilla fick ju en hel del telefonnummer på kroppen så det vann hon överlägset men, tyvärr pussade hon inte 20 killar så därför vann jag det. Så det blev oavgjort.
Det var en galen vecka och det andra året på Rhodos blev värre än första. Vi sprang rundor med Corona och Smirnoff ice och självklart till det 1 m långa sugrör.

Vi på vårt VIP ställe på Rhodos 2006

 

Våra resor till Rhodos är oförglömliga och lätt de roligaste resorna jag har haft.Det hadde varit riktigt kul att få göra om våra resor och se om våra kompisar jobbar kvar på samma ställe eller där är nya ägare. En resa tillsammans med Pernilla hade jag gärna gjort flera gånger.

Nu har jag inte haft så mycket kontakt med Pernilla på ett par år och det har varit väldigt tråkigt. Så därför blev jag väldigt glad när hon började skriva till mig på Facebook. På söndag kommer Pernilla hit och vi ska prata gamla minnen och bara umgås och ha kul. Som jag har saknat henne och jag längtar riktigt mycket till på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0