Jobbmässa

Äntligen har jag hittat något på AMS som jag gillar. Oki det är inget jobb utan en möjlighet. En möjlighet som jsg har väntat på. En möjlighet att förverkliga en dröm jag har haft sen jag var liten. Självklart pratar jag om min dröm att en vacker dag få jobba och bo utomlands.

Oki jag bodde i Tyskland för hela 3 månader men, jag vill bo längre än 3 månader. Prova på något nytt. Något nytt som inte är Sverige. Få lämna mitt gamla liv bakom mig och börja om på nytt. Träffa nya och spännande människor, se nya saker och upptäcka nya spännande äventyr.

Kommer bli tufft att bo och jobba i ett annat land med tanke på hur mycket jag kommer sakna familj och alla underbara vänner som jag har här men, jag vet att de finns kvar. Sen är det inte svårare än så att man kan prata med varandra via datorn och på telefon och blir längtan för stor kan man hälsa på varandra. Det är inte så dyrt som det var innan med en flygbiljett.

Det jag vill komma till är att Arbetsförmedlingen arrangera jobb mässor i september och oktober. European Job Days 2009 - Med fokus på arbete i Europa. Det kommer att hållas seminarier, utländska arbetsförmedlingar informerar om att leva och bo i resp. land och utländska företag finns på plats och informera om arbetserbjudande och intervjuer svenska sökande.

Tycker detta låter intressant och jag vill gärna gå. Jobb mässan hålls i Helsingborg den 22 oktober mellan 10 - 16. Så imorn ska jag ringa till min handläggare och få lite mer information.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0