Något nytt varje dag

Innan jag flyttade ner till Düsseldorf (2008) gick jag bara hemma hela dagarna. Jag hade inget att göra och spenderade timmar framför datorn och tvn.

Nere i Düsseldorf var det full rulle hela tiden. När jag var ledig från "min familj" var jag hemma hos min kusin och hennes familj eller så var jag barnvakt till några andra barn. Mina ledigar dagar fylldes snabbt med mycket äventyr plus att jag hade skola med.
Helgen då mina föräldrar var på besök hände det något hela tiden och efter att de hade åkt tillbaka till Sverige igen var jag riktigt trött.

Sommaren 2008 var den bästa sommaren någonsin.
En vecka efter att jag hade flyttat tillbaka till Sverige började jobba timmar på ålderdoms hemmet. Jobbade en del samtidigt som jag festade och umgicks med härliga vänner. Det finns inga ord som kan beskriva denna galna sommar men, jag vet att jag alltid kommer bära minnena från den sommaren med mig.

Hösten 2008 började och jag fortsatte jobba timmar och tog allt jag fick. Började även fundera på om jag skulle börja läsa upp mina betyg så jag kunde fortsätta utbilda mig. Jag flyttade till min lilla lägenhet i Ljungbyhed och fortsatte leva loppan.

Våren 2009 började jag även få lite timmar på en annan avdelning fortfarande inom äldreomsorgen detta samtidigt som jag läste upp några ämne på Komvux. Vilket jag efter halva termin insåg att det inte gick så bra med både skola och jobb. Detta gjorde att jag var tvungen att avsluta mina studier för att kunna jobba och betala alla mina räkningar.

Sommaren 2009 fick jag ett sommarvik på ålderdoms hemmet och jobbade en hel del. Förutom den veckan då jag var i Bulgarien i 1 vecka. Denna sommaren var tyvärr inte likadan som förra men, jag ska inte klaga för det.

Nu har jag 2 betalde jobb samt att jag har lite mindre jobb som inte ger några pengar men, jag får vara med att hjälpa till i förening vilket är väldigt roligt. Jag har alltid att göra och sitter aldrig hemma och har tråkigt.
Mina dagar har fyllts med olika äventyr och spännande utmaningar precis som jag gillar.

Det jag vill ha sagt är att från att gå till att inte ha någoting att göra har jag nu hur mycket som helst att göra.

Nu ska jag skriva ner lite recept, förberedda morgondagen, göra en stor kopp te och sen krypa ner i en varm och härlig säng.



Mina härliga kusin barn. Som jag saknar de tre busungarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0