Svininfluensa vaccin?

På fredag är det dax igen för svininfluensa vaccinet. De andra 2 gångerna har jag inte fått ta det pga att jag har varit sjuk. Är fortfarande väldigt osäker på om jag får ta det på fredag. Då jag fortfarande inte känner mig helt 100 och inte har fått mina provsvar från förra veckan känns det inte alls bra att ta vaccinet på fredag.

Inte bara det att jag inte är helt frisk utan en del blir sjuk efter att de har fått det med och i den riskgruppen ligger ju jag och mitt immunförsvar. Tar jag spruta på fredag kommer jag säkerligen ligga nerbäddad resten av helgen. Vilket jag absolut inte har någon lust eller tid till.

 

Ska i vilket fall som helst ringa min läkare idag och hör om provsvaren och vad han tycker om jag ska ta vaccinet på fredag eller ej. Måste ju iaf bestämma mig om jag ska ta det eller ej.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0