Självförtroende

Jag har alltid haft väldigt dåligt självförtroende. Det är inget jag har skämt över eller har hållt tyst om. För jag vet att jag inte är den ända med dåligt självförtroende. Jag har alltid varit väldigt självsäker och sökt bekräftelse hos min familj. T.ex måste jag alltid ringa till min mamma och höra med henne om det är oki att jag köper den där klänningen eller vad ddet nu är. Jag tjänar mina egna pengar och fattar mina egna beslut men, ändån ska jag ringa till henne.

Jag har 2 äldre syskon (8 och 12 år) som jag alltid har sett upp till. Har alltid velat vara som dem. Jag har alltid gått i deras fotspår men, det har aldrig blivit riktigt bra. Båda mina syskon har arbetat sig upp till en bra karriär och har ett liv jag är avundsjuk på.
Varför är jag det ända barnet i familjen som inte lyckas?

Problemet är att jag alltid har sett upp till dem och gjort som dem. Aldrig gått min egen väg utan alltid gått i deras fotspår.
Det har jag nu märkt att jag inte alls har mått bra av. Vi är 3 syskon och vi är 3 olika individer trots att vi syskon. Det är ingen av oss som är precis som den andra.
 Jag har fått en liten dos av min syster och en liten dos av min bror. Jag är glad att jag har fått någon av deras positiva och negativa egenskaper. Fast jag är glad att jag inte har fått allt från mina syskon utan jag har skapat den personen jag är själv med lite hjälp av hela min familj.

Jag har insett att detta är mitt liv och ingen annans. Jag kan inte bli som mina syskon om jag innerst inne inte vill det.
Istället för att sätta höga krav på mig själv (för ja det är jag själv som sätter de höga kraven) är det dax för mig att börja njuta av livets goda och onda ting. Trots allt lever man bara en gång och man ska passa på att njuta så mycket man bara orkar.

Jag kommer alltid att ha dåligt självförtroende för det är ju tyvärr inget som bara försvinner över en natt. Själv har jag för ett par dagar sedan börjat skriva upp saker som gör mig glad och saker som gör mig mindre glad.
Bryt din vanliga vardag genom att göra något nytt. Gör något som du blir stolt över.
Som ni vet har jag börjat springa. Båda mina syskon springer men, det var inte därför jag började. Det var min vän Bex som fick mig till att börja springa. Nu har jag kommit in i det och känner att jag mår riktigt bra av att ta den där löpar rundan på kvällen.

Som person är jag väldigt envis men, samtidigt ger jag upp väldigt lätt om jag inte ser förändringar direkt. Med min löpning kanske jag inte ser någon förändring riktigt ännu men, varje dag efter en runda är jag vädligt nöjd över min presentation. Det får mig att fortsätta springa med glädje.


Dagen positiva:
  • Bara ätit nyttigt (nästan iaf)
  • Shoppat en ny bikini.
  • Har haft en härlig dag
Dagens negativa:
  • Har inte sprungit.
  • Blivit lite smått sur.

Kvällens norska ord - Flink = duktig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0