17 Maj


Idag firar vårt grannland Norge sin nationaldag - 17 Mai. Vad jag vet är den norska nationaldagen en av de stora högtiderna som de firar mest. Dagen till ära kommer att bestå utav parader, dans, middag och fester. Det flesta affärer och butiker håller stängt och över allt kan du se Norges färger (röd, blå och vit).

Till och med i lilla Ljungbyhed har man firat 17 Mai. Mina norska vänner har gått en liten mini parad till Hemköp. Självklart hade de flaggor som de vifta med och ett stort smile på läpparna. Jag tror till om med att jag kunde höra lite sjungande röster. Hörde iaf 1.

Nationaldagen är inte det ända som de firar i Norge denna helgen. De firar även segern i Eurovision Song Contest.
Fast jag inte hade hört låten innan så hoppades jag med att Norge skulle vinna. Fast flera fåglar hade viskat i mitt öra att den var bra. Hörde den för första gången idag och ja den var mycket bättre än Sveriges bidrag.
Håller med Øyvind om att Alexander ser inte riktigt klok ut. Kanske ska göra något åt de ögonbrynen?

Jag gratulerar alla från Norge till dagen och seger i Eurovision Song Contest!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0