Tråkiga sjukhus

Varför ska det vara så tråkigt på sjukhus?
Varför ska det vara så tråkiga färger på sjukhusen?
Är det inte så att man blir glad av färger?

Du ligger i ett akutrum, har väldigt ont och kan inte sluta ögonen för att vila en stund. Vad gör du?

  • Räknar hålen på plattorna i taket.
  • Ligger och kollar på klockan
  • Lyssnar på alla ljud som finns i rummet
  • Ligger och tänker på vad dina prover ska säga
Det finns ju inte så mycket annat att göra på ett sjukhus iaf inte i ett akutrum. Du ligger där och 1 minut känns som ett helt dygn. Du hör hur de går eller springer utanför ditt rum och hoppas på att det är till dig som ska. Du vill bara höra att proverna var bra du kan få åka hem nu.

Jag var på vårdcentralen idag igen på återbesök. Min läkare skickade mig akut vidare till akut kirugen i Helsingborg. Där inne var jag i säkert 2 timmar. Fick ta massa olika prover. När inte läkaren eller sköterskan var där inne så låg jag och räknade hålen på plattorna i taket, kollade klockan varanan minut och lyssnade på hur de sprang ute i koridoren. Allt dett fick jag genomlida för att 2 timmar senare fick hör att mina prover var bra och jag kunde åka hem.

Det var skönt att höra att allt var bra och jag slutade tänka på alla tänkbara sjukdomar och tänkte istället på allt jag skulle göra när jag kom hem. Orderna från min läkare var att hem och vila ta smärtstillande vid behov och om smärtan inte har släppt efter ett par dagar uppsök då din vårdcentral igen. Ja det låter vettigt.

Så nu ska jag krypa ner under min filt på soffan och läsa "Konsten att bli snäll" så jag akn påbörja bokanalysen som ska vara klar på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0