små saker kan göra skillnad

Jag sitter och kollar på bilderna som Simon tog i höstas på mig och ser en förändring. Det är ganska roligt att se på bilder som inte är flera år gamla utan bara några månader. Se hur man kan förändras bara på några månader. I mitt fall kan jag se att jag har blivit samlare i ansiktet. Det gör mig väldigt glad. Har ju skrivit inna om att jag ville gå ner lite i vikt men, inte har haft motivation till att träna men, vad har då hänt?

Tror att min viktminskning mycket beror på att jag har varit sjuk mycket den senaste tiden eller snarare den största delen av detta året (2009). Samtidigt som jag har varit mycket sjuk har jag inte tröst ätit lika mycket som jag gjorde i höstas. Jag tänker mer på mig själv och vad jag mår bra av och mindre på alla andra.

Att se den skillnaden fick min motivation att komma tillbaka och jag blev ännu mer positiv till att fortsätta leva det liv jag gör. Ibland kan mitt liv verkar tråkigt och trist men, det beror nog på att jag själv har valt att det ska vara så en period.
Varför ska livet alltid vara roligt och händelserikt?

Idag fattade jag ett beslut att vad det än var för väder ute skulle jag gå till jobbet och gå hem. Med hög musik från min Ipod och raska steg gick jag till jobbet och ikväll gick jag även hem. Det tar lika lång tid för mig att gå till jobbet som att ta bilen dit. Att sätta sig i bilen och sedan starta upp den för att sen kör i 30 sekunder eller vad det nu tar för att sedan pakera bilen. Under den tiden har jag ju redan kommit en bra bit på väg till jobbet.

Imorn blir det ytterligare en promenad ska försöka låta bilen stå så mycket som möjligt och gå destu mer. Ner i Düsseldorf gick jag ju verkligen varje dag med barnvagn och utan. Hämtade Oliver på Dagis, cyklade med dem till fotbollen och gick till tåget.

Bild hämtad från susse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0