Så kom våren...

Hur märker man att våren kommit till Skåne?
Jo bönderna kör igenom den lilla byn med sin trakor för att komma ut till sin åker för att sprida ut gödsel. Man hör böndernas traktorer brum igenom den lilla staden. Medans bönderna jobbar så sitter man själv hemma på trappan med en bra bok i händerna och försöker att lyssna på fågelsången men, man blir med jämna mellanrum störd av traktorns brummande.
Ta ett djupt andetag och bara känna lukten av våren år inte att rekomendera för att den kan vara ganska så stark men, vad gör det? Det är trots allt Vår på landet.

Ett annat bra vår tecken är att de flesta tar ut sin MC. Tänk att bara få glida runt på småvägarna och se hur allt grönskar.
Nu hoppas jag att min kära broder vill ta ut sin så hans söta lillasyster kan få åka en sväng eller två. Med söta lillasyster menar jag självklart mig själv. Han har ju trots allt bara en.

Vad är vår tecken för dig? Du får gärna berätta om dina egna små vårtecken



'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0