Allt om min familj

Har fått ytterligare en utmaning av min kusin. Jag ska beskriva min familj som en hand. Jag antar den svåra utmaning.

Som minstingen i familjen och den som är svårast att kontrollera är det jag som är lillfingret. Är ofta ut och far och vill hela tiden hitta på  nya äventyr och galenskaper.

Det fingret som står lillfingret närmast är Ringfingret och min storebror står mig nära. Därför tyckte jag att han passade bra som ett ringfinger. Jag har en känsla av att min bror innerst inne är väldigt romantisk och han visar tydligt sin kärlek till sin kära sambo.

Pekfingret blir såklart min storasyster, Hon kan ge sig in i diskussioner som ingen annan kan. En väldigt bestämd kvinna som gör allt för att lyckas. Storasyster styr och ställer till det blir som hon vill.

Mamma är långfingret. Hon ser över resten av familjen så vi sköter oss och mår bra. Är vi sjuka är det mamma vi går till. Hon håller ihop familjen precis som ett långfinger ska göra.

Förr sa vi alltid att han hade tummen mitt i handen men, nu kan man fråga sig om han egentligen har det. Han är händigare än vad han har varit och vill mer än gärna lära sig nytt. Självklart är det pappa jag pratar om.

Nu tänker jag föra utmaningen vidare till Susse och Sessan (bride to be) att beskriva deras familj som en hand.
Lycka till ska bli intressant att se hur ni ser er familj

Kommentarer
Postat av: kusin Lina

Bra gjort! Visste att du också var ett lillfinger! Lillfinger-power!

2009-03-01 @ 23:16:00
URL: http://kooworld.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Oj, missade att jag har blivit utmanad =( Jag har inga syskon... så utmaningen blir nog svår, ska klura på det =)

2009-03-11 @ 19:03:51
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0