Nämen, titta solen =)

Hej Soliga söndag!

Solen skiner och jag springer omkring barbent. Eller inte men, jag hade lätt kunnat. Så skönt att få känna solens strålar. Man blir så mycket gladare och alla ledsama tankar försvinner.
Tråkigt nog så blåser det en del ute annars hade jag tagit min solstol, väska med fika, badkläder och cyklat bort till badet och tagit ett härligt dopp. Med lite tur hinner jag få lite sol på kroppen innan midsommar.

På tal om midsommar så finns det inget planerat riktigt ännu. Börjar känna panik ta över. Jag älskar midsommar. Blommor i håret och alla roliga lekar man bara måste leka på dagen. Som att jag inte äter sill brukar jag alltid grilla och ha nypotatis till. Självklart får man inte glömma jordgubbarna. Förra året firade jag inte midsommar som att jag bodde då nere i Düsseldorf. Tydligen har inte vår härligt somriga tradition spridits sig ner till tyskarna. Svenska kyrkan där nere hade lite Midsommar firande men, inte på själva midsommar.

Nu ska jag diska, sminka mig och kanske om jag hinner ska jag dammsuga med innan jag ska ut i det härliga men, blåsiga vädret. Kameran ska med under dagen så lovar jag lite bilder senare ikväll.
Ha en underbar söndag så hörs vi lite senare,
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0