Midsommar

Jag hade en riktigt rolig och trevlig midsommar med Susse. Den började ganska så tidigt med att vi körde till Klippan för att handla inför dagen, kvällen och natten. Efter det blev den hem och ta på "sketna" kläder så vi kunde ut och plocka lite blommor till vår vackra midsommar stång. Så vi drog på stövlarna (för att undvika fästingar) och gav oss ut på blomster jakt. Det blev en hel del blommor (enligt oss) och ännu mer allergi. Tyvärr hade vi tagit alldeles för lite grönt men, väldigt mycket blommor haha, typiskt oss.

Efter att vi hade mumsat i oss korv och klätt vår fina midsommarstång åkte vi hem för att göra oss redo för vårt midsommar firande. Det blev vin, fixa våra vackra frisyrer inför kvällen, sminkning och prövning av outfits. Haha tror Susse gick igenom hela sin gardrob. Vackra blev vi. En färd från sjuan till tvåan på cykel hann vi också med innan vi blev hämtade för att åka till mina föräldrar.

Det blev kareoke med Magnus Ugglas - Jag mår illa. Förresten har ni hört vad han sjunger? Om inte så bara ni måste läsa texten. Som vi skrattade åt den texten. Det har lätt blivit vår favorit text. Vi ska kunna den eller vad säger du Susse?
Det blev en del vin och bål för Susse. Jag åt de väldigt syrliga och smarriga jordgubbarna med extra krydda i. Mums.

Lite senare blev det grillning. Susse var "grillmästare" och jag stod i köket. Det var meningen att vi skulle sitta ute men, så fort vi var ute så började ju regna. Vi två har otur med vädret och fotboll tror jag.
maten blev så otroligt god att vi åt fast vi var mätta. Vi glömde till och med helt bort efterrätten. Det blev ännu mer kareoke och vin drickande. Thomas dök upp och var med oss i vår mysiga med en ny av crazynes midsommar. Även Jimmy kom inom en stund. Det blev twister och Susse blev galen för att hon aldrig kunde besegra Thomas. Som vi för övrigt alltid låter vinna -  Är det inte så Susse?

Klädsel av vår söta midsommarstång. Som vi tyvärr inte dansade runt.
Lite smått pinsamt att vi inte gjorde det.

Blommor ska det vara och flagga på toppen.

Slutresultat blev väldigt bra. Skrållan gillade speciellt blommorna.

Så här såg jag ut i fredags.
Sminkning och hår uppsättning gjorde min underbara vän Susse.

Susse kunde inte bestämma sig för med eller utan strumpor.
Resultatet blev en helt annan outfit.

Det blev en del blommor över. Var egentligen tänkt till våra fina midsommar kransar men,
 vi avstod dem pga ALLERGI!

Jag och min fina vän.

Bål al la Susie! Receptet är tyvärr och förblir en hemlighet.
Kan tala om att det var sting i dem dära jordgubbarna Mums.

Susse dansar och visar samtidigt upp den slutgiltiga klädslen. Väldigt vacker blev du.

Sista bilden för kvällen leker Susse och Jimmy tittut. Tror faktikst Susse förlorade även den leken.

Tack Susse för en helt underbar och fantastisk midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0