Livliga diskussioner

Vi fick en väldigt svår diskussions uppgift på etik och livsfrågor. Vi blev uppdelade i olika grupper och fick en del ämne att diskutera kring. Kan säga att det blev en hel del diskussioner runt en del av alternativen.
Så nu vill jag veta vad ni tycker om dessa ämne. Vad hade ni gjort och vad tycker ni? Nedanför kan ni se uppgiften precis som jag fick den.

Anta att ni måste prioritera vem ni ska ge vård. Vilken av följade par hade ni valt att ge vård?

a) En som vårdat sin hälsa - En som vanskött sin hälsa

b) En person med småbarn - En person utan småbarn

c) En svensk - En utlänning (inte för att jag förstår skillnaden)

d) En ung människa under 30 år - Em äldre över 70 år

e) En med ett "betydelsefullt" arbete med många som är beroende av denne - En "vanlig" anställd.



Det blev många diskussioner idag även på religionen och vi kom helt ifrån religionen. Första pratade vi om att tekniken hade "tagit över" ungdomarnas liv sedan kom vi mer in på hur höga kraven har blivit i vår generation. För visst har kraven ökat eller det kanske bara jag som tycker det?
För att kunna få ett jobba så vill arbetsgivaren helst att du har några års erfarenheter, har läst så många år eller gar haft körkort så många år. För en som precis slutat skolan och kommit ut i arbetslivet är det inte så lätt.

Har lunchat med Fanny idag och läst Plaza från i höstas. Både jag och Fanny var super trötta och skrattade åt allt och alla. Oj var taskig vi var egentligen. Jaja så kan det gå.
Nu ska jag titta lite på tv och dricka en kopp thé för imorn är ajg helt ledig och ska bara vila.
Först ska jag bjuda på lite bilder från idag.





Sov gott   Linda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0