Tiden går för fort


Igår fyllde "min lilla" Mathilda 7 år. Vad tiden går fort. Det känns som det var igår jag såg henne första gången och hon bara var 4 år. Hon gick runt med sin napp och var så söt och blyg. Nu funkar inte prinsess klänningar och dockor utan nu ska det vara jeans och häftiga kläder. Nu är min lilla prinsessa 7 år och igår firade vi det med tårta och presenter. Jag älskar verkligen att skämma bort "mina" 3 som trollungar så jag hade köpt ett fint silver armband till Mathilda och ljus till tårtan. Ljusen fick hon enbart därför att hon varje år har blivit så ledsen för att hon inte har fått ha ljus i tårtan så jag var så snäll och gav henne det. Så igår var det inga sura miner över det iaf.



Idag har det varit väldigt kallt och jag har i stort sett frusit hela dagen. Hade lovat Ida och Mathilda att köra ut dem till kompisar som att Sanna hade bilen. De skulle vara där ute vid 11- tiden och åka skridskor. Var bara tungen att titta lite på dem innan jag åkte hem och de avr så duktiga. Fast när jag kom hem var jag som en isbit. Hur mycket jag än tog på mig och kröp under frös jag lika mycket. När jag sen skulle hämta dem igen var jag som tog på mig 4 tröjor de tjockaste vantarna jag hittade samt halsduk och mössa men, ändå frös jag. Det var en riktigt kall vind och jag stod som en snögubbe fast utan snön.
Efter min kalla halvtimme på en is åkte jag hem och snackade skit med Sanna. Haha vi har alltid så mycket att snacka om. Väldigt skoj. Blev glad när hon sa att det märks att jag mår bättre. Vilket känns roligt att höra för det är ju sanningen fast jag jag har mina upp och ner gångar.
Sen blev jag bjuden på mat av pappa. Mums.
Nu sitter jag i min lilla soffa och kollar på drömkåken och undra var mina papper till skolan har tagit vägen. Borde kanske leta upp dem snart som att skolan börjar imorn. Fast det är ju bara inskolning allvaret börjar på måndag.
Ska bli riktigt kul att få sätta sig framför skolböckerna igen. Skriva lite uppsatser och klaga på hur dum man är som sparar allt till den sista kvällen innan inlämning.

nej nu ska jag kolla på filmen och sen ska jag ringa till en kompis och snacka lite skit innan sängen skriker på mig.
ha det bra







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0