En vändning

Nu kan man fråga sig vad jag gör hemma även denna helgen?
Jag var bjuden på fest och ville verkligen gå men, kände mig inte alls taggad till att gå dit.
Klä upp sig och snygga till kändes inte alls roligt idag. Så jag valde att stanna hemma. Inget jag tycker är roligt. Att sitta hemma själv en lördag kväll är inte alls kul speceillt inte när man vet vad man kunde gjort istället. Det kommer flera chanser.

Jag har länge känt att jag inte har något att hämta här i min lilla by längre. Det finns inte mycket som håller mig kvar här. I somras när jag tack nej till jobbet nere i Düsseldorf fanns det miljoner saker som höll mig kvar men, nu kan jag räkan alla på en hand. Vad snabbt allt kan ändras egentligen. Just nu ångrar jag så mycket att jag tackade nej till tyskland. Undra hur mitt liv hade sett ut där nere? Hade nog varit lite annorlunda än vad det är nu.
Alla dessa funderingar får mig att bli deppig. Vilket inte alls är bra som jag försöker ändra mitt sätt att leva. Ska jag vara helt ärlig så har jag ingen aning om vart jag är på väg. Känns som jag går runt i cirklar och hur mycket jag än försöker så kommer jag alltid tillbaka där jag började.
Hur ska jag ta mig ur detta?
Jag behöver verkligen komma här ifrån ett tag. Är så glad att jag träffade P som förstår mig. En väldigt bra vän.

Nu ska jag äta melon och dricka vatten och fortsätta mina funderingar kring mitt liv.

Good night sleep tight Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0