Lite stolt

När jag nu sitter i min lilla soffa och kopplar av och tänker på dagen som har gått kan jag säga att jag är lite smått stolt över mig själv. Trots mitt sötsug idag har jag inte tagit en ända sötsak. Annars brukar det bli så på jobbet att man hela tiden går runt och små äter men, inte ikväll. Hade tagit med mig 2 morötter till jobbet och en egen matlåda. Smakade dock lite av lasangen som serverades till kvällsmat men, det var inte så mycket. Jag har bara druckit vatten och ingen saft som jag brukar göra när jag jobbar kväll. På jobbet finns det så många frestelser om man är ett kak monster som jag är. Ikväll kunde jag iaf hålla mig borta från frestelsen. Vilket jag är lite stolt över. En bra början.
Hade även min steg räknare på mig på jobbet och till min stor förvåning så hade jag gått färre steg än vad jag väntade mig göra på jobbet. Idag har jag bara gått 5500 steg. Tyckte det var väldigt lite som att jag startade steg räknaren redan vid 10 imorse. Har sagt att så många steg jag hade gått idag skulle jag minst gå imorn med så imorn ska jag gå 5500 steg. Se hur jag ska lyckas med det som att jag inte alls hinner gå en promenad imorn.

Nej nu ska jag göra mig en kopp thé och sätt igång en bra film som jag ska se innan jag ska krypa ner eller kanske jag ska säga upp? Hmm... vad säger man? Jag har ju en loftsäng så innan jag kryper ner under täcket måste jag klättra upp först. Oj vilka tankar det blev nu helt plötsligt. Vad tycker ni man ska säga ner eller upp?
Sov gott och glöm inte vad som händer imorn.

Natti kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0