Vilo söndag

Min bror har alltid sagt att Gud skapade söndagen för att det skulle vara en vilodag. I de 10 budorden står det :
3. Tänk på vilodagen, så att du helgar den.
Så varför då inte göra som han säger. Idag springer jag runt i min lgh i min sköna pyjamas från Twilfit som jag fick i julklapp. Springer gör jag ju knappast utan jag sitter i min soffa inlindad i mitt täcke - MYS! Min svåger säger alltid hur lika jag och min syster är det första vi gör när vi kommer innanför dörren är att ta på pyjamas byxorna. Fast är det så konstigt? Det finns ju inget skönare att ta på sig för stora pyjamas byxor och mysa runt med här hemma. Me love!
Ska faktiskt lite senare ikväll ta ett varmt bad och tända massa ljus. Det är både bra för min värkande rygg samt att det är väldigt avkopplande. Tror jag behöver koppla av lite för jag stressar och oroar mig för väldigt mycket nu. Så det blir en sån dära mysig och avkopplande söndag precis som Gud skapade den. Om man nu vil ltro på det.


 

Imorn väntar ännu en skoldag och jag hade ju läxa som jag ännu inte har satt mig in i så borde kanske läsa lite mer ikväll. Om jag orkar vill säga som att man ska vila på söndagar.
Förutom skolan imorn är det dax igen att komma in i vardagen igen. Med det innebär långa promenader och nyttigare mat. För kan jag pinsamt erkänna att jag bröt min diet igår med en kebab tallrik från La Casa och till det Coca Cola Zero. Mums. Så denna veckan måste jag verkligen skärpa mig. Jag hoppas att min rygg är bättre och sko skavet borta så jag kan ut och gå mina långa promenader annars får det bli en liten rund men, det är ju bättre än inget sägs det.

Have a Great day.      Linda

Kommentarer
Postat av: Sessan is bride to be

Åh så tråkigt... varför ska datorer bli dumma?! Jag är iaf duktig på att bränna ner mina bilder, efter varje gång jag har tagit bilder från nåt speciellt tillfälle. För en såndär dvd-skiva kan man bara fylla på vartefter. jag är skitnojjig på att datorer ska krascha...



Men det är skitkul att du har hittat hit igen =) har du blogglovin? kan ju adda varandra så har vi koll =)



jag vill ha såna kupade rosor, som ser ut som bomull, haha.. .förstår du?! Det ser så himla gosigt och mysigt ut, men jag vet inte hur det ser ut på bilder å så. Jag vill gärna ha en rund bukett med rosor i olika rosa nyanser, men det känns så vanligt på nåt sätt!

2009-01-18 @ 18:39:21
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0