Märklig dröm

Kände mig väldigt stressad imorse som att jag valde att ligga lite längre i sängen än vad jag borde ha gjort så jag hann aldirg berätta om min konstiga dröm som jag hade i natt.
I vanliga fall brukar jag inte dröm om något särskilt men, denna drömmen var som sagt konstig.

Hela drömmen utspelades sig på 1950-talet i Hässleholm (tror jag.) I alla fall så arbetade jag extra på en torgkiosk samtidigt som jag gick i skolan. När vi skulle ta våra raster fick vi aldrig kalla dem raster utan vi skulle kalla dem för "ledigt pga sjukdom". På min "ledigt pga sjukdom" skulle jag följa med mina föräldrar till sjukhuset för att hälsa på min farmor. jag skulle gå dit vilket tog ungefär en 10 minuter. På sjukhuset mötte jag lite vänner och började prata med dem istället för att följa med upp till den avdelningen min farmor låg på. Som att jag inte visste var min farmor låg så blev det inte att jag hälsade på henne. Jag fortsatte prata med mina vänner och glömde helt bort tiden. När det var 2 minuter kvar av min "ledighet pga sjukdom" Om man inte var tillbaka på klockslaget så behövde man inte komma tillbaka överhuvudtaget. Skräckslagen började jag springa tillbaka.
Tyvärr kan jag inte säga om jag hann tillbaka i tid som att jag vaknade upp ur drömmen och var helt andfådd. Har aldrig vaknat upp ur en dröm och varit helt slut. Det kändes precis som jag hade kommit hem från värsta träningspasset som jag hade med min PT uppe i Halmstad.
Tänk om man kunde träna i drömmen och se skillnaden? Hade varit lite häftigt.

Nu ska jag fixa lite thé och mysa mig ner under täcket en stund.

Vi hörs senare  Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0