Hej mitt vinterland

Fick en stor chock imorse när jag rullade upp min rullgardin - SNÖ!!  Jag har alltid gillat snö. Så när det blir vitt på marken här nere i Skåne under vinter halvåret är jag överlycklig. För det är inte ofta det händer. Kanske jag borde bo uppe i Norrland under denna tid? Det känns så mycket varmare ute när det ligger ett vitt täcke över den kalla och frusna marken. Väldigt mysigt. Ska se om jag hinner med en mysig promenad eller kanske en liten sväng med skridskorna. Självklart ska man ha med sig varmchoklad och några smörgåsar ut i vinter vädret. Tycker det är så mysigt att ta med sig en liten picknick när man är ut och åker skridskor eller på en lång promenad. Vad som än händer idag så ska jag ut och mysa i snön lite är det tänkt.

Imorse var det informations möte på skolan. Morgonen började kanske inte så bra som att alla vägar inte var plogade och det var riktigt halt och innan jag satte mig i bilen för att köra så fick jag skrapa bort all is på rutorn och det tog ett tag.
Skolan var väll inget märkvärdigt. Fick lite information och en rundvandring på skolan. Har inte fått träffa min lärare ännu men, har hört att hon är bra. Så på måndag börjar mina lektioner. Idag måste jag fixa med CSN och skicka in dem papprena.

Nu ska jag hem till Sanna och äta mat. Mums. ha det bra pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0