Stå emot frestelsen

Detta får bli sista inlägget för ikväll. Tänkte faktiskt inte skriva mer idag men, det får bli så ändå. Ikväll är jag faktiskt stolt över mig själv. Har ju länge sagt att jag måste sluta med min onyttiga livsstil och börja leva ett nytt liv. Ett liv fyllt av motion och nyttig mat men, det är väldigt svårt att hitta motivation till att gå ner till gymmet eller att börja laga mat hem som är nyttig. Ikväll stod jag emot sötsuget och latheten till att bara gå ner till pizzerian eller kiosken och köpa mat. Istället gjorde jag en kopp med väldigt gott thé och tog en knäcke macka.
Nu sitter jag här i min soffa med väldigt gott samvete över att det inte blev någon snabb mat utan istället Thé och knäcke. Det känns faktikst väldigt bra. Annars brukar jag alltid få väldigt dåligt samvete och må dåligt över den flottiga pizzan jag precis har stoppat i mig men, inte ikväll.
Så nu när jag har börjat lära mig att stå emot frestelsen för den onyttiga maten och snackset kanske jag kan hitta motivation till att börja träna igen. Eller motivation har jag ju men, ork ska man ju ha det med. Jag hoppas jag kan börja simma igen snart för det tycker jag är väldigt roligt och det ger väldigt bra träning. Till jag hittar orken att gå ner till gymet igen så har jag mina morgon promenader innan frukost samt mina situps och ryggresningar på min pilatesboll.
Så imorn väntar ännu flera frestelser att stå emot samt en lång morgon promenad och en middag bestående av wokade grönsaker och ris. Ska även hinna med att studera lite imorn igen. Hoppas på att det går bättre.


Kvällen har varit väldigt lugn och avslappnad. Blev dock ingen dejt med T eller någon film. Istället så tog jag en lång dusch, kollade på made in Sweden och när det var slut tyckte jag inte det var lönt att sätta igång någon film för att jag måste ju se CSI för det perfekta avslutet på min kväll. Har saknat T lite ikväll. Kvällen blir så mycket roligare när han är med. Har inte träffat han alls idag vilket är väldigt trist. Hoppas jag får träffa honom imorn.
Nej nu har CSI börjat och när det är slut så är det dax för sängen. Vi hörs imorn efter min morgonpromenad.
Sov gott och dröm söta drömmar / Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0