Saknaden till Düsseldorf...

Vad gör man när man inte trivs på ett ställe?
Man trivs med sitt boende och med att ha familjen så när. Man har ett fåtal kompisar som betyder allt man ändå trivs man inte. Oftast sitter man ensam i sitt boende gör så lite som möjligt. För man vill inte göra något. Man vill inte inse hur olycklig man är. Man vågar inte.

Jag drömmer tillbaka på den tiden då jag var i Düsseldorf. Om hur jag spenderade mina dagar tillsammans med barnen som jag passade där nere, mina tyska vänner, min finsk roliga kompis samt min kusin och hennes familj. Att gå och titta på människor eller i affärer på Köning strasse, sätta sig ner på Starbucks och dricka min älskade Cream Caramel och bara njuta av dagen.

För ett år sedan fick jag beskedet om att jag fick jobbet som barnflicka ner i Düsseldorf. Att lämna allt här hemma som
familjen och vännerna kändes till en början väldigt läskigt men, samtidigt väldigt spännande. Att säga hejdå till alla var en jobbigt men, jag visste att de flesta fanns kvar när jag kom hem och ja 3 månader går ju väldigt fort.
3 månader gick för fort och innan jag visste ordet av så var jag hemma igen. Hemma tillsammans med familjen och vännerna.  Jag hade en hel galen sommar och sen sommar men, när hösten kom blev längtan tillbaka till Düssel allt starkare.

Nu sitter jag här i min soffa, blundar så hårt jag kan och drömmer om att jag var tillbaka i Düssel. Att jag går där längs med Rhein med min super goda italienska glass i handen och bara njuter av den tyska kulturen. Kunna sätta mig ner i en Bier garten och beställa in en sån där god öl som man bara kan hitta utomlands.

Om jag ska svara vara jag trivs bäst Ljungbyhed, Halmstad eller Düsseldorf blir mitt svar utan någon som helst tvekan DÜSSELDORF!

När jag tänker på saken så kanske det inte bara är Ljungbyhed jag vantrivs i utan i Sverige? Att få bo utomlands är en dröm jag har haft sedan jag var liten och antagligen alltid kommer ha till den dagen då jag förverkligar min dröm (om det nu kommer hända).

Jag är förälskade i Grekland och har en saknad tillbaka ner till Düsseldorf. Vad är detta tecken på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0